
Sportovní verze RS doplňují novou rodinu Škoda Enyaq jako vrcholné modely
› Nový Enyaq RS a Enyaq Coupé RS jsou spolu s vozem Elroq RS sériovými modely s nejlepším zrychlením a nejrychlejším nabíjením v historii značky Škoda
› Dva elektromotory o celkovém výkonu 250 kW zajišťují pohon všech kol, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s
› Rozsáhlá standardní výbava zahrnuje sportovní podvozek, moderní Matrix-LED přední světlomety nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a masážní funkcí
› Typické znaky vozů RS značky Škoda: černé designové prvky, exkluzivní kola z lehké slitiny o velikosti až 21" a dvě varianty interiéru: RS Lounge a RS Suite
Mladá Boleslav, 9. května 2025 – Škoda Auto představuje vrcholné verze RS, které doplňují novou rodinu vozů Enyaq. Nová Škoda Enyaq RS a nová Škoda Enyaq Coupé RS jsou spolu s novým vozem Elroq RS sériovými modely s nejlepším zrychlením a nejrychlejším nabíjením v historii značky Škoda. Se dvěma elektromotory, systémovým výkonem 250 kW a pohonem všech kol zrychlují z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Jejich vysokonapěťové baterie lze nabíjet rychlostí až 185 kW.
„Modely Enyaq RS a Enyaq Coupé RS jako vrcholné modely nové rodiny Enyaq přináší ještě více dynamiky, přičemž byla zachována jejich vysoká úroveň komfortu a každodenní použitelnosti. Toho jsme dosáhli z velké části díky progresivnímu řízení a především přepracovanému sportovnímu podvozku s optimalizovaným nastavením tlumičů. Na přání dostupný adaptivní podvozek DCC nabízí ještě větší rozsah dynamiky. Umožňuje nastavení podvozku od velmi sportovního až po velmi komfortní v závislosti na preferencích řidiče. Dále jsme také vylepšili aerodynamiku. Výsledkem je nižší spotřeba a tím i větší maximální dojezd.“
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje
Dva elektromotory, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s a nabíjení výkonem až 185 kW
Dva elektromotory s celkovým výkonem 250 kW a pohon všech kol zajišťují mimořádnou dynamiku - maximální rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Verze RS jsou tak spolu s modelem Elroq RS nejlépe zrychlující sériové modely Škoda. Navíc podporují nabíjení s nabíjecím výkonem až 185 kW. Nabití vysokonapěťové baterie s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) z 10 % na 80 % kapacity na rychlonabíjecí stanici na stejnosměrný proud trvá pouhých 26 minut. Enyaq RS a Enyaq Coupé RS jsou tak spolu s vozem Elroq RS sériovými modely Škoda s nejrychlejším nabíjením. Elektrický dojezd v této konfiguraci činí v režimu WLTP více než 550 km u modelu Enyaq RS a více než 560 km u modelu Enyaq Coupé RS. Při nabíjení střídavým proudem o nabíjecím výkonu 11 kW se baterie nabije z 0 % na 100 % kapacity za 8:30 hodin.
Vozy se poprvé představí veřejnosti ve Stockholmu a Herningu
Škoda Auto představuje nový Enyaq RS a nový Enyaq Coupé RS na významné mezinárodní sportovní akci. Oba vozy budou vystaveny v hokejových arénách během Mistrovství světa v ledním hokeji 2025, které se koná ve Švédsku a Dánsku od 9. do 25. května. Oba modely budou poprvé k vidění na dvou zahajovacích zápasech, kde se Česká republika utká se Švýcarskem v dánském Herningu, zatímco Rakousko a Finsko se střetnou ve švédské metropoli Stockholmu. Škoda Auto podporuje Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji jako jeho hlavní oficiální sponzor od roku 1993.
„Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji ve Švédsku a Dánsku je ideální kulisou pro nový model Škoda Enyaq RS a nový model Škoda Enyaq Coupé RS. Světová premiéra sportovních verzí RS, které doplňují novou rodinu Enyaq, a jejich prezentace v místech konání mistrovství představuje vhodné spojení s nejdéle trvajícím hlavním sponzorstvím značky Škoda i celého světa v historii všech světových šampionátů. Lední hokej je navíc v domovské zemi naší společnosti, v České republice, národním sportem. Jsme rádi, že můžeme fanouškům poprvé představit náš plně elektrický vrcholný model a těšíme se, že si společně užijeme vzrušující zápasy, napínavé akce a strhující atmosféru.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu
Černě lakované designové prvky karoserie, speciálně nastavený sportovní podvozek a dvě varianty zvukového projevu
Nový Enyaq RS a nový Enyaq Coupé RS mají bohatou standardní výbavu, která zahrnuje například moderní Matrix‑LED přední světlomety, head-up displej s rozšířenou realitou, audiosystém CANTON, panoramatický kamerový systém nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, masážní funkcí a bederní opěrou. V nabídce jsou také exkluzivní kola z lehké slitiny o velikosti až 21". Jízdní dynamiku modelů umocňuje progresivní řízení, které zajišťuje dokonalou kontrolu nad vozem. U sportovního podvozku je přední náprava snížena o 15 mm a zadní náprava o 10 mm, což umožňuje agilnější nastavení. Adaptivní podvozek DCC je k dispozici na přání. Ve srovnání s předchozí verzí má dynamičtější nastavení tlumičů a umožňuje 15 nastavení tuhosti tlumičů. Volba jízdního režimu nabízí také speciální režim Traction přizpůsobený pohonu všech kol. Vzhledem k vysokému výkonu mají verze RS na přední nápravě výkonnější brzdy s dvoupístkovými třmeny. Dvě varianty zvukového projevu, Sport a Futuristic, jsou přiřazeny různým jízdním režimům. Lze je také přepínat v režimu Individual prostřednictvím volby jízdního režimu v menu infotainmentu.
Lesklá černá maska Tech-Deck Face je charakteristickým znakem designového jazyka Modern Solid
Škoda Enyaq RS a Enyaq Coupé RS se nyní vyznačují novým designovým jazykem Škoda Modern Solid. Jeho nejvýraznějšími prvky jsou nová lesklá černá maska Tech-Deck Face, za kterou se skrývají důležité senzory včetně radaru, a také atraktivní prosvětlená přední maska v podobě svislé světelné mřížky. Tyto prvky jsou součástí standardní výbavy, stejně jako Matrix-LED přední světlomety, jejichž dělené uspořádání je charakteristické pro modelovou řadu SUV značky Škoda. Matrix-LED přední světlomety a prosvětlená maska nabízejí také animovanou funkci Coming/Leaving Home. U standardně dodávaných Top LED zadních světel s animovanými ukazateli směru je možné volit mezi dvěma variantami animované funkce Coming/Leaving Home.
Ostrý design s typickými černými designovými prvky verze RS
Charakteristické designové prvky verze RS a černě lakované doplňky karoserie, mezi něž patří lišty kolem bočních oken, střešní ližiny vozu Enyaq RS, nápis Škoda na kapotě a na pátých dveřích a kryty vnějších zpětných zrcátek, zvýrazňují vzhled vozů Škoda Enyaq RS Enyaq Coupé RS. Vozy mají specifický přední a zadní nárazník. Součástí zadního nárazníku je výrazný reflexní pruh táhnoucí se po celé šíři vozu. Přední blatníky zdobí logo RS. Dalším designovým prvkem exkluzivním pro verze RS jsou kola z lehké slitiny s aerodynamickými kryty. Standardem jsou 20" kola Draconis v černé barvě s novými matně černými kryty. Na přání jsou dodávána nová 21" kola Vision v antracitové barvě. Vrcholné modely je možné objednat ve všech barvách dostupných pro novou rodinu Enyaq a také v odstínu zelená Mamba, který je určen výhradně pro verzi RS. Zatmavená zadní boční okna a zadní sklo (Sunset) zajišťují elegantní vzhled a zároveň poskytují soukromí a komfort. Díky speciální fólii snižují akustická laminovaná přední boční okna hluk v interiéru. Vylepšena byla také aerodynamika. U modelu Enyaq RS činí součinitel odporu vzduchu 0,251, u modelu Enyaq Coupé RS je součinitel odporu vzduchu 0,239.
Dva designy interiéru: RS Lounge a RS Suite
V nabídce jsou dvě specifické varianty sportovního, praktického interiéru: interiéry RS Lounge a RS Suite. Standardně dodávaný interiér RS Lounge nabízí přední sedadla čalouněná černým mikrovláknem Suedia v kombinaci s černou umělou kůží a s limetkově zeleným kontrastním prošíváním. Na přání je k dispozici interiér RS Suite s čalouněním v kombinaci kůže a umělé kůže a s šedým prošíváním. Obložení palubní desky a výplně předních dveří je v imitaci karbonu. Tříramenný vyhřívaný sportovní volant je potažen perforovanou kůží. Doplňuje jej plaketka RS a limetkově zelené prošívání u interiéru RS Lounge a černé prošívání u interiéru RS Suite. Vyhřívaná přední sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a kryty pedálů z nerezové oceli doplňují sportovní vzhled interiéru. Elektricky nastavitelné sedadlo s pamětí, masážní funkcí a bederní opěrou je součástí standardní výbavy. Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce s pamětí a masážní funkcí je k dispozici v rámci paketu Maxx. Třízónová klimatizace Climatronic a mechanické sluneční clony pro zadní boční okna jsou součástí standardní výbavy. Stejně jako u ostatních modelů Enyaq je tepelné čerpadlo k dispozici jako samostatný výbavový prvek.
13" displej infotainmentu ve standardní výbavě, adaptivní podvozek DCC na přání
Nový Enyaq RS a nový Enyaq Coupé RS jsou standardně vybaveny 5" virtuálním kokpitem a 13" displejem infotainmentu. Adaptivní podvozek je součástí volitelného paketu Maxx, který zahrnuje také funkce uložený parkovací manévr a parkování na dálku. Všechny displeje mají grafiku specifickou pro verzi RS. Tlačítko Výhřevy na obrazovce infotainmentu aktivuje nebo deaktivuje až čtyři funkce vyhřívání najednou.
Charakteristický znak značky Škoda: Četné Simply Clever prvky
Nový Enyaq RS a nový Enyaq Coupé RS mají ve standardní výbavě mnoho prvků Simply Clever, typických pro značku Škoda. Jsou standardně vybaveny čtyřmi porty USB-C pro rychlé nabíjení s výkonem až 45 W. Bezdrátové nabíjení telefonu s ventilací navíc nabízí nabíjecí výkon až 15 W. Standardně dodávané elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem umožňují pohodlný přístup do zavazadlového prostoru, kde se nachází QR kód. Pomocí něj lze na chytrém telefonu nebo tabletu snadno získat návod k obsluze nebo videa popisující různé funkce zavazadlového prostoru. Součástí standardní výbavy je také systém KESSY poslední generace. Díky funkci automatického odemykání systém odemkne vůz, když se klíč přiblíží k vozu na vzdálenost menší než 1,5 metru. Funkce automatického zamykání samočinně uzamkne nový Enyaq RS, když se klíč vzdálí od vozu na více než 2,5 metru. Navigace poskytuje v reálném čase online upozornění na nehody, odstavená vozidla a kluzkou vozovku v bezprostředním okolí vozu. Vozy standardně nabízejí i přípravu pro tažné zařízení. Stejně jako u ostatních modelů Enyaq je elektricky odjistitelné tažné zařízení k dispozici jako samostatný prvek výbavy. Maximální hmotnost přívěsu činí až 1 400 kg při 8% stoupání.
Inteligentní bezpečnostní a asistenční systémy a chytré parkování prostřednictvím mobilního telefonu
Škoda Enyaq RS a Škoda Enyaq Coupé RS nabízejí řadu inteligentních bezpečnostních a asistenčních prvků a prvků konektivity. Nejnovější verze standardně dodávané asistované jízdy zahrnuje systém adaptivního vedení v jízdním pruhu, prediktivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, nouzový asistent a hlídání mrtvého úhlu. Využití online rojových dat nyní umožňuje ještě lepší výkon celého systému. Kromě funkcí, jako je například Plug & Charge, která umožňuje bezproblémovou autorizaci u kompatibilních nabíjecích stanic, podporuje modernizovaná aplikace MyŠkoda nové funkce automatického parkování. Jednou z nich je parkování na dálku, které umí zaparkovat vůz do řady podélně i kolmo stojících vozidel. Majitel tento manévr ovládá prostřednictvím aplikace MyŠkoda ve svém chytrém telefonu. Uživatel s klíčem se musí nacházet v těsné blízkosti automobilu, zatímco vůz a mobilní telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth. Po zvolení požadovaného typu manévru se Enyaq RS samostatně postará o řízení, brzdění a samotný pohyb. Další funkcí ovládanou prostřednictvím aplikace MyŠkoda je uložený parkovací manévr na dálku. Jakmile se vozidlo přiblíží k jednomu z pěti příjezdů k parkovacím místům, které si předem zapamatovalo, dokáže samo automaticky zajet na požadované místo. Majitel přitom nemusí sedět ve voze, ale spustí a sleduje celý parkovací manévr na svém chytrém telefonu poblíž vozidla.
Tradiční rodina RS vstupuje do elektrické éry
Nový Enyaq RS a Enyaq Coupé RS navazují na 25letou tradici sportovních modelů RS značky Škoda, která začala v roce 2000 s první generací modelu Octavia RS. Od té doby se každá další generace modelu Octavia vyznačuje variantou RS. V roce 2003 se rodina RS rozšířila o model Fabia RS, po němž následovala druhá generace včetně karosářské verze kombi. V roce 2018 se Kodiaq RS stal prvním vysoce výkonným modelem značky Škoda v segmentu SUV. V roce 2022 s uvedením modelu Enyaq Coupé RS, po němž následoval model Enyaq RS, se modely RS značky Škoda rozšířily i o elektrický pohon. Oba modely byly vybaveny dvěma elektromotory a pohonem všech kol. Zpočátku disponovaly výkonem 220 kW (299 k), který se v roce 2023 zvýšil na 250 kW (340 k), čímž se staly nejvýkonnějšími sériovými vozy v historii značky Škoda. Do roku 2025 zaznamenala rodina Enyaq RS více než 21 000 prodaných vozů a získala řadu ocenění, mimo jiné ocenění Flotilový elektromobil roku 2023, titul Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku a cenu Golden Steering Wheel 2022.